logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۱۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مقام معظم رهبری تربیت شده مکتب فکری و اعتقادی امام(ره) است

مقام-معظم-رهبری-تربیت-شده-مکتب-فکری-و-اعتقادی-امام(ره)-است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری از طرف مجلس خبرگان رهبری در سال ۶۸ گفت: مقام معظم رهبری تربیت شده مکتب فکری و اعتقادی امام(ره) است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه ۱۲ خرداد سالروز درگذشت آزاده سرافراز حجت‌الاسلام علی اکبر ابوترابی است، اظهار کرد: آرزوی توفیق روزافزون برای همه آزادگان سرافراز داریم.

وی با اشاره به ۱۳ خرداد ماه سال ۴۲ عنوان کرد: این روزهای در سرنوشت پیروزی انقلاب اسلامی تعیین کننده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه محور فرمایشات حضرت امام(ره) در مدرسه فیضه قم دو نکته اساسی بود، خاطرنشان کرد: استقلال طلبی یعنی مبارزه با استبداد و استعمار و دین‌خواهی دو مسئله مهمی بودند که در فرمایشات امام(ره) می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد مردمی بود، ابراز کرد: حوزه‌های علمیه کشور، دانشگاه‌ها و سایر اقشار ملت لبیک گفتند و با شعار الله اکبر همه به میدان آمدند و گرچه این قیام توسط دشمن سرکوب، شهدایی تقدیم و رهبر نهضت تبعید شد اما پایه‌های انقلاب بر زمین زده شد تا در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۱۴ خرداد ماه سال ۶۸ گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) سکاندار انقلاب شد و نهادهای مختلف را پایه‌گذاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه پشتیبان این نهضت خداوند است، تصریح کرد: امام(ره) با سربلندی از این انقلاب خداحافظی کرد و طبق فرموده ایشان پشتیبان این نهضت خداوند است و با رفتن فردی در این انقلاب خللی در آن ایجاد نمی‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به تصمیم مجلس خبرگان رهبری در انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام راحل اظهار داشت: این مجلس به اتفاق آراء یک شخصیت تربیت شده در مکتب فکری و اعتقادی امام(ره) یعنی آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را به عنوان جانشین شایسته و برجسته آن بزرگوار انتخاب کرد.

وی با اشاره به سخنانی از امام خمینی(ره) در وصف رهبر معظم انقلاب این انتخاب را بهترین انتخاب عنوان کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک انسان خود ساخته‌ای بود، ابراز کرد: مقام معظم رهبری نیز تربیت شده مکتب فکری و اعتقادی امام(ره) است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مسیر پاسداری از انقلاب قدم برداشته است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به اعتراف دوست و دمشن به عهد خود با امام(ره) وفادار بوده با روشنگری و  بصیرت‌افزایی دلسوزانه این ملت را راهنمایی و پدری کرده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بزرگترین منادی اجرای عدالت در جامعه است، افزود: شجاعت مثال‌زدنی عین شجاعت امام(ره) از ویژگی‌های مقام معظم رهبری است که اوج انقلابی‌گری و پاسداری از انقلاب و ارزشهای آن را در ایشان می‌توان دید.

وی با اشاره به ساده‌زیست بودن مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مردمی بودن نیز از دیگر ویژگی‌های مقام معظم رهبری است که خداوند را به خاطر این نعمت سپاسگزاریم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان اضافه کرد: این روز رحلت یار و غمخوار پیامبر اسلام(ص) یعنی خدیجه(س) است.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر